Kotipizzan mainos- ja infonäyttöratkaisun toimittajaksi Seasam Digital

14.04.2015

Mainos- ja infonäyttöjen avulla (digital signage) voidaan tehokkaasti viestiä asiakkaille siellä, missä asiakkaat ovat. Digital signage -järjestelmä koostuu näytöistä sekä niistä ohjaavista laitteista ja ohjelmistosta. Näyttöjen sisältöä voidaan verkon yli päivittää milloin vain ja viestejä on mahdollista kohdentaa monipuolisesti niin ajankohdan kuin kohderyhmänkin mukaan.

Kotipizza-ravintoloissa näyttöjen avulla esitetään menu-hinnasto sekä viestitään asiakkaille ajankohtaisista teemoista ravintolassa. Järjestelmä on päätetty uudistaa ja Kotipizza on valinnut Seasam Digitalin seuraavan sukupolven digital signage -järjestelmänsä toimittajaksi. Uusi järjestelmä asennetaan lähes 300 ravintolaan ja se sisältää yli 1 000 digitaalista näyttöä. Kaikki Kotipizza-ravintolat saavat uuden järjestelmän kesään 2016 mennessä.

Info- ja mainosnäyttöjen käyttö yrityksissä on murrosvaiheessa. Kotipizzan hankinta on hyvä esimerkki tilanteesta, jossa ns. ensimmäisen sukupolven ratkaisu korvataan uudella ja kehittyneemmällä ratkaisulla. Käyttökokemusten karttuessa etenkin näyttöjä ohjaavalle ohjelmistolle asetetaan uusia vaatimuksia. Yhä nopeampi toimintaympäristö vaatii ohjelmistolta etenkin helppokäyttöisyyttä ja kykyä kehittää näytöillä tehtävän viestinnän sisältöä entistä tuloksellisemmaksi.

”Ketjujohdon tehtävänä on luoda ravintolayrittäjillemme mahdollisimman hyvät edellytykset kehittää ja kasvattaa omaa liiketoimintaa ja luoda ravintoloistamme elämyksellisiä kohtaamispaikkoja. Digitaalinen ajassa ja hetkessä mukana elävä hinnastoja kampanjaratkaisu on sitä parhaimmillaan. Olemme jo vuosia hyödyntäneet digitaalisuutta ravintoloissamme ja nyt halusimme seuraavan sukupolven järjestelmän toimittajaksi luotettavaksi todetun kumppanin, jolla on selkeät referenssit laajoista valtakunnallisista toteutuksista. Näin varmistamme, että myös käyttöönotto ja asennukset sujuvat jouhevasti ilman liiallisia katkoksia liiketoimintaan”, sanoo hankkeen kilpailutuksesta vastannut Kotipizzan operatiivinen johtaja Olli Väätäinen.

”Ohjelmiston ohella huolella valmisteltu ja toteutettu käyttöönotto on toimivan digital signage -järjestelmän perusta. Seasamilla on pitkä historia merkittävistä asennusprojekteista Suomessa ja Kotipizzan laaja kokonaisuus on luontevaa jatkoa tällä osaalueella. Lisäksi on ilo todeta, että pitkä panostuksemme kotimaiseen ohjelmistotuotantoon kantaa hedelmää ja sekä suomenkielisyyttä että helppokäyttöisyyttä arvostetaan myös kokeneiden digital signage -käyttäjien keskuudessa”, jatkaa Seasam Digitalin toimitusjohtaja Manu Mesimäki.

Nyt solmittu sopimus mahdollistaa myös toiminnan kehittämisen analytiikan avulla. Ns. älykäs digital signage -ratkaisu tuottaa jatkuvasti tietoa, jonka avulla voidaan kehittää viestien huomaamista näytöillä ja saada tätä kautta yhä parempaa tuottoa tehdylle investoinnille. Analytiikan kautta saatava tieto auttaa myös mm. ketjun markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämisessä ”Laadukkaaseen ja vastuulliseen toimintaan kuuluu myös asiakaskokemusta tukeva viestintä. Monikanavaisessa toimintaympäristössä asiakkaamme odottavat ajantasaista ja relevanttia viestintää, jota voidaan kehittää analytiikan avulla. Seasamin järjestelmä tarjoaa myös tähän erinomaiset mahdollisuudet”, sanoo Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

 Lisätietoja:

Seasam Digital Oy

Toimitusjohtaja Manu Mesimäki, puh. 050 388 1000, manu.mesimaki@seasam.com

Seasam Digital on Suomen johtava digital signage -alan yritys. Yhtiö tuottaa digitaalisten informaatio- ja mainosnäyttöjen operointipalveluita sekä kehittää innovatiivisia tiedonkeruu- ja analysointiratkaisuja. Yrityksen päätuote on suomalainen Seasam Mainoseditori -ohjelmisto ja yritys on puitesopimustoimittaja lukuisille merkittäville vähittäis- ja erikoiskaupan ketjuille, ravintolaketjuille, kauppakeskuksille, areenoille ja messukeskuksille.  Vuonna 2014 yhtiön liikevaihto oli noin 2,2 M€ .

Lisätietoja yrityksestä: www.seasam.com

Kotipizza Group Oyj

Toimitusjohtaja Tommi Tervanen, puh. 0207 716 743, tommi.tervanen@kotipizzagroup.com

Kotipizza Oyj

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla on tällä hetkellä 261 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti vuonna 2014 oli 70,2 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-periaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Lisätietoja yrityksestä: www.kotipizza.fi

Kotipizza Group Oyj

Kotipizza Group -yhtiöihin kuuluvat Helsinki Foodstock ja Kotipizza Oyj. Kotipizza Groupin pääomistajia ovat Sentica Partners Oy:n hallinnoimat rahastot.